عضویت    ورود
ورود به سایت
» » اولين جلسه كارگروه تخصصي اجتماعي وفرهنگي استان در سال ۹۳ برگزارشد


اولين جلسه كارگروه تخصصي اجتماعي وفرهنگي استان در سال ۹۳ برگزارشد

اولين جلسه كارگروه تخصصي اجتماعي وفرهنگي استان درسال جاري با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان برگزارشد.

علي اصغر طهماسبي گفت: آيين بزرگداشت شاعر پرآوازه ايراني تركمن، مختومقلي فراغي در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه جاري در شهرستان مراوه تپه برگزار خواهد شد. و با پيگيري هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان، اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و ساير دستگاهها، در تاريخ مذكور اين آيين را هر چه باشكوه تر و در شأن نام اين شاعر بزرگ و استان گلستان برگزار خواهيم كرد.

وي از برگزاري مسابقات بين المللي كشتي آليش، رونمايي از اولين ترجمه فارسي اشعار مختومقلي و ساير برنامه هاي فرهنگي متناسب در روزهاي ۱۹ و ۲۰ ارديبهشت سال جاري خبر داد.

طهماسبي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اهميت كارگروه فرهنگي و اجتماعي در سطح استان هم رديف شوراي تأمين است خاطرنشان كرد: اينكه به عنوان كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان دور يك ميز جمع مي شويم به اين دليل است تا در مقابل هجمه هايي كه دشمن در تمامي حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي بر پيكره نظام و جامعه ما وارد مي سازد، راهكار ارائه دهيم.

رئيس كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان اظهار داشت: مقام معظم رهبري از همان سالهاي آغازين دهه دوم انقلاب به بحث شبيخون فرهنگي دشمن پرداخته و بيان نمودند كه « دشمنان ايران اسلامي، باورهاي سياسي، ديني و عادات حسنه ما را با تكيه بر ابزار فرهنگي هدف گيري كرده اند». طهماسبي با تأكيد بر بازيابي هويت و تقويت اعتقاد به خودباوري در نسل جوان خاطرنشان كرد: همه وظيفه داريم تا نسل جوان را دريابيم و براي پركردن اوقات فراغت آنها برنامه ريزي كنيم زيرا عدم توجه به اين مسأله هزينه هاي زيادي را دامنگير نظام خواهد كرد و به طور قطع و يقيين با افزايش آسيبهاي اجتماعي روبرو خواهيم بود. وي با بيان اينكه بايد از تمامي ابزارها براي پرنشاط كردن جامعه استفاده كرد افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم تا اجراي برنامه هاي فاخر فرهنگي همانند همايش مختومقلي فراغي، برگزاري جشنواره هاي بومي محلي و برنامه هايي از اين دست را در طول سال داشته باشيم و جامعه را به سمت نشاط و اميد سوق دهيم.

در ابتداي اين نشست مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استان و دبيركارگروه، ضمن ارائه گزارشي از عملكرد كارگروه در سال ۹۲ و بيان مشكلات و آسيبهاي اجتماعي در استان، به وضعيت نامناسب استان در برخي از موضوعات همچون: طلاق، خودكشي و .... اشاره و خواستار مشاركت و همكاري بيش از پيش دستگاههاي فرهنگي واجتماعي در اين زمينه شدند.

آقاي علي نذيري با اشاره به تدوين سند چشم انداز حوزه فرهنگي واجتماعي در استانداري، خواستار برنامه ريزي جدي و محتوايي در حوزه هاي فرهنگي واجتماعي شدند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : jafari
  • بازدید : 2460
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 358
بازدید دیروز: 8
بازدید ماه:1534
بازدید سال:1534
بازدید کل:1313736

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.