عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تشكيل قرارگاه فرهنگي در گلستان


تشكيل قرارگاه فرهنگي در گلستان

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي ستانداري گلستان گفت: با عنايت به شعار مقام معظم رهبري در سال جاري با حضور دستگاه‎هاي متولي قرارگاه فرهنگي ايجاد مي‎شود.

علي نذيري در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: اين قرارگاه فرهنگي به عنوان يك تشكيلات منسجم، از اجزاي مختلفي تحت عنوان كميته راهبردي و تخصصي تشكيل مي‎شود.

وي ادامه داد: كميته‎هاي فرهنگي، آموزشي، اطلاع‎رساني، پژوهشي و ... از بخش‎هاي مختلف اين تشكيلات فرهنگي به شمار مي‎روند.

نذيري با تاكيد بر زنده‎داشت فرهنگ بومي و سنتي استان تصريح كرد: احياي اين فرهنگ با قدمت، نيازمند آسيب‎شناسي و بررسي‎هاي علمي است، چنانچه بايد پرسيد، چرا صيانت از اين ارزش‌ها و سنت‎هاي زيبا و پرمغز آن‎گونه كه شايسته است، انجام نگرفته است.

وي ادامه داد: در قرارگاه فرهنگي با ايجاد يك فرآيند علمي و بومي، به خرده فرهنگ‎هاي موجود جامعه همچون رفتار آدم‌ها در قبال يكديگر و محل سكونتشان، شهرنشيني، آپارتمان نشيني و... توجه مي‎شود.

فرهنگ تزريق‎كردني نيست

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان با تاكيد بر تعريف بستر زماني مناسب براي ترويج فرهنگ در جامعه اذعان داشت: اعتقاد دارم ترويج فرهنگ در جامعه تزريقي و ناگهاني نيست بلكه حتما بايد براي اين مهم يك برنامه زماني و تدريجي تعريف كرد.

نذيري اضافه كرد: موضوع فرهنگ و القاي آن در جامعه نيز تنها بر عهده اهالي فرهنگ نيست بلكه همه دستگاه‎هاي اجرايي و مردم بايد نسبت به تعميق و باورپذيري فرهنگ در جامعه تلاش كنند.

وي با تاكيد بر اين موضوع كه فرهنگ در همه حوزه‎هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي جامعه تاثيرگذار است، ابراز اميدواري كرد: با ايجاد قرارگاه فرهنگي در استان بتوان گام‎هاي موثري در به بار نشاندن برنامه‎هاي فرهنگي گلستان برداشت.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : jafari
  • بازدید : 2014
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 120
بازدید ماه:6108
بازدید سال:6108
بازدید کل:1318310

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی