عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تاکید معاون استاندار برایجاد بانک اطلاعات سالمندان


تاکید معاون استاندار برایجاد بانک اطلاعات سالمندان

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقاء وضعیت سالمندان جزء وظایف ما در حوزه اجتماعی است و ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان با کمک سازمانهای بازنشستگی و دستگاههای مرتبط، می تواند گامی بلند برای برنامه ریزی هر چه بهتر در حوزه سالمندان باشد.

"علی اصغر طهماسبی" در اولین جلسه شورای سالمندان استان، با بیان اینکه سالمندان سرمایه های ارزشمند اجتماعی کشور هستند، افزود: باید با احترام و تکریم سالمندان شرایطی را بوجود آوریم که امید به زندگی را در این عزیزان تقویت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید سازوکارهایى براى پیشگیرى از احساس انزوا و گوشه گیرى در افراد سالمند بوجود آوریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، تقویت نهادهاى عمومى و سازمانهاى مردم نهاد حامى سالمندان. وضع قوانین حمایت از سالمندان توسط سازمان هاى رفاهى، اقدامات تبلیغى و آموزشی براى تبیین شأن و منزلت افراد سالمند در جامعه و تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان را از جمله راهکارهای اجرایی تکریم سالمندان عنوان کرد.

طهماسبی ادامه داد: آن دسته از دستگاههای اجرایی و نهادها و سازمانهای دولتی که از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردارند، می توانند با در اختیار قرار دادن بخشی از ساعات خود در  طول شبانه روز به بازنشستگان و سالمندان و ایجاد فرصت های زیارتی و سیاحتی برای آنها، در ایجاد انگیزه و امید به زندگی این قشر جامعه ، نقش آفرین باشند.

وی در ادامه جلسه گفت : باید شرایطی فراهم شود که خانواده هاى داراى سالمند، به وسیله مشاوران خانواده و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها، با مشکلات دوران سالمندى و مراقبت از آنها آشنا شوند.

شایان ذکر است مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری با عنایت به جمعیت 7درصدی سالمندی استان بیان داشت : در آینده نزدیک سالمندی رشد بیشتری خواهد داشت و حساسیت موضوع که در سالهای گذشته فعالیت شاخص وشایسته ای صورت نپذیرفته است نیاز به ساز وکار مناسب جهت پیشگیری از چالشها ی پیش رو و بهبود روش زندگی سالمندان می باشد.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس1
  • بازدید : 575
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 207

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 22
بازدید ماه:38
بازدید سال:6158
بازدید کل:1318360

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.