عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بیش از 15 درصد از جمعیت استان در سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بیش از 15 درصد از جمعیت استان در سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بیش از 15 درصد از جمعیت استان در سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: طبق گزارش ها 410 هکتار سکونت گاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد که معتقدیم این رقم در حال حاضر بیش از این است و به دلیل اینکه بودجه ای که وزارت کشور در این خصوص به استان گلستان می دهد بر اساس همین ارقام است، بایستی آمار دقیق و به روز آن تهیه شود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: حاشیه نشینی یکی از 5 آسیب اجتماعی جدی است که می تواند ریشه بسیاری از آسیب های دیگر و حتی برخی از چالش های امنیتی باشد.

وی ادامه داد: بحث حاشیه نشینی مورد اهتمام هر سه قوه اجرایی، مقننه و قضاییه قرار دارد و در دولت تدبیر و امید بیش از 11 میلیون حاشیه نشین کشور تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در همین حاشیه شهر گرگان رشد حاشیه نشینی در سالهای اخیر کاملا قابل لمس بوده و اگر اقدامی برای جلوگیری از این معضل اجتماعی صورت نگیرد در سالهای بعد با  رشد چشمگیرآسیب های اجتماعی مواجه خواهیم بود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: مصوبات کارگروه اجتماعی و فرهنگی حتماً مورد اهتمام دستگاهها قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه دستگاهها باید به اجرای مصوبات پایبند باشند، اضافه کرد: چنانچه هر مصوبه ای در زمان خودش پیگیری و اجرایی شود بسیاری از مشکلات و معضلات پس از آن بوجود نمی آید.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مشکلات اقتصادی، شکاف بین نسلی و شکنندگی فضای سیاسی با توجه به نزدیک شده به ایام انتخابات، را سه چالش مهم  پیش روی کشور عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات همه باید دست به دست همدیگر داده و از همه ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

هچنین در ابتدای جلسه مدیرکل امور اجتماعی ضمن اشاره به شناسایی محدودههای جدید حاشیه نشینی در شهرهای مربوطه افزود: ما در 10 شهر خود که توسط فرمانداریها اعلام شده است گسترش حاشیه نشینی داریم که این شهرها اعم از

گرگان ،گنبد، بندرگز، کردکوی ، بندرترکمن ، علی آباد ، آزادشهر ، گالیکش ،رامیان می باشند ومابقی فرمانداریها اعلام کردند که مناطق حاشیه نشینی ندارند .

مهندس چراغعلی در راستا توانمندسازی این مناطق وهمچنین کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: توسعه خانه های محلات وستادهای در راستای سلامت وبهداشت وهمچنین آموزش در راستا حرفه آموزی ومهارت شغلی می توانند نقش موثری در کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشد.

وی خواستار اهتمام هر چه بیشتر فرمانداران جهت شناسای مناطق و جلوگیری از مناطق جدید حاشیه نشینی شده است

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس1
  • بازدید : 513
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 234

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 328
بازدید دیروز: 8
بازدید ماه:1504
بازدید سال:1504
بازدید کل:1313706

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.