عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 2 هزارو 262 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان گلستان فعالیت میکنند


2 هزارو 262 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان گلستان فعالیت میکنند

 

عبدالرضا چراغعلی, درنخستین نشست منطقه ای سمن ها و سازمان های مردم نهاد شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 2 هزارو 262 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان گلستان فعالیت میکنند, البته سمن های فعال زیادی هستند که شناسنامه ندارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان افزود: از این تعداد بیش از 100 سمن در حوزه وزارت کشور, فرمانداری ها و استانداری است.
وی تصریح کرد: فصل مشترک تمام سمن ها این است که همه خیریه عستند زیرا تمام فعالیت های سمن ها در راستا ارتقاء شاخص های ورزشی, دینی, فرهنگی, محیط زیست و غیره است.
چراغعلی یادآور شد: کلیه فرمانداران موظفند تا جلسات منظم تقویم شده با تشکل های مردمی داشته باشند و سازمان های مردم نهاد نیز نبایدموضوعات و برنامه های خود را منوط به حمایت مالی کنند.
وی افزود: درست است که مسائل مالی یک اصل است ولی شما تشکل ها باید در راستای فعالیت های خود بتوانید از امکانات و ظرفیت دستگاههای اجرایی در جهت آموزش مردم برای کاهش آسیب اجتماعی استفاده نمایید.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: بهره گیری و برخورداری دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد از ظرفیت یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف سازمانی مشترک یک اصل مهم است.
وی گفت: تشکل ها می توانند شبکه سازی کنند ولی از آنجایی که شبکه ها دارای قوانین خاص هستند می توانند با انتخاب نماینده ای از بین خود و ارتباط با فرمانداران مشکلات مربوطه را بررسی و مرتفع کنند.
چراغعلی گفت: متاسفانه بعضی از تشکل ها در استان وضعیت خوبی ندارند و ما به دنبال کمیت نیستیم بلکه هدف ما ارتقاء کیفیت کار تشکل ها است.
وی یاداور شد: شما خط مقدم مسائل و مشکلات مردم هستید و ما برای برون رفت از مشکلات کشور نیاز به شما داریم, زیرا دولتی ها به تنهایی قادر به پیشبرد مسائل کشور و استان نیستند.
چراغعلی تصریح کرد: تجربیات موفق دنیا نشان میدهد که سازمان های مردم نهاد و مردم خط مقدم پیشرفت ها و شاخص های مختلف در دنیا و کشور هستند و ما تمام قد پشتیبان این سازمان ها هستیم.
وی اظهار داشت: حمایت ادارات و تعامل بین دستگاهها برای حمایت از سازمان های مردم نهاد توسط فرمانداری ها صورت گیرد

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 939
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 288

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 400
بازدید دیروز: 8
بازدید ماه:1576
بازدید سال:1576
بازدید کل:1313778

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.