عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رسیدگی به وضعیت بازماندگان از تحصیل اولویت نخست کمیته کودک و نوجوانان استان گلستان


رسیدگی به وضعیت بازماندگان از تحصیل اولویت نخست کمیته کودک و نوجوانان استان گلستان

 

عبدالرضا چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ورئیس کارگروه تخصصی کودک ضمن قدردانی از پیگیری های انجام شده و اقدمات دستگاه های عضو در خدمت رسانی به کودکان، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش بی سوادی را از دغدغه های مسئولین طراز اول استان برشمرده و از همه نهادهای عضو خواست تا برنامه های خود را برای انسداد بی سوادی و جلوگیری از ترک تحصیل و یا بازماندگی از تحصیل کودکان و نوجوانان ارائه نمایند.

رییس کارگره تخصصی کودک از همه فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست تا از ظرفیت ها و امکانات موجود برای شناسایی و ارائه خدمات به کودکان بازمانده از تحصیل استفاده نمایند.

توجه به همه کودکان و به ویژه لزوم خدمات رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه از دیگر مواردی بود که توسط دبیر کارگروه تخصصی کودک مطرح گردید.

شناسایی خیرین برای راه اندازی مراکزآموزشی و پوشش کودکان بازمانده از تحصیل، دریافت اطلاعات از سازمان برنامه بودجه و مرکز بهداشت، توجه به تنگناهای اقتصادی و تعصبات قومی و بهره گیری از ظرفیت دستگاه های مرتبط، اتخاذ سیاست های تشویقی و نیز بازدارنده برای ثبت نام بچه های بازمانده از تحصیل در مراکز آموزشی از جمله پیشنهادهایی بود که توسط نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه تخصصی کودک ارائه شد.

اهدای کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان، فراهم سازی زمینه بهره مندی کودکان با نیازهای ویژه از مراکز فراگیر و عرضه محصولات فرهنگی هنری در پایگاه های سنجش از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تامین وسایل مورد نیاز بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان توسط سازمان فرهنگی و ورزشی و فنی و حرفه ای و هم چنین تقدیر مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بهزیستی از سه مهمان کم توان جسمی حرکتی این نشست که همگی از افتخار آفرینان عرصه های فرهنگی و ورزشی در استان و کشور محسوب می شدند ماحصل پیگیری مصوبات جلسه اخیر این کمیته بود که چندی پیش به میزبانی آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان برگزار شده بود.

 

هم چنین در ابتدای این جلسه، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون ضمن قدردانی از میزبانی سازمان بهزیستی، با اشاره به 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان از همه مدیران دستگاه های عضو کارگروه خواست تا تلاش کنند طعم شیرین کتاب خواندن را به تمامی کودکان گلستانی بچشانند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 545
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 291

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 794
بازدید دیروز: 8
بازدید ماه:1970
بازدید سال:1970
بازدید کل:1314172

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.