عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بیانیه سازمان های مردم نهاد استان گلستان


بیانیه سازمان های مردم نهاد استان گلستان

بیانیه سازمان های مردم نهاد استان گلستان درخصوص مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی که در پایان آیین اختتامیه طرح های اجتماعی و فرهنگی توسط نماینده سازمان های مردم نهاد قرائت شد بشرح ذیل می باشد.

گسترش آسیب های اجتماعی درکشور به عنوان یک نگرانی جدی تلقی شده و امنیت اجتماعی، فرهنگی و روانی شهروندان را به مخاطره انداخته است. تصور جامعه ای عاری ازآسیب های اجتماعی، اساساً تصوری باطل و دست نیافتنی خواهد بود. مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در قالب راهبرد مردمی کـردن آن، بهترین راه کاهش آسیب های اجتماعی است، چرا که مسائل اجتماعی را باید خود اجتماع حل کند، دولت باید تسهیلگر باشد و شرایط و زمینه ها را مهیا سازد.

مسئله آسیب های اجتماعی موضوعی فرابخشی است که باید همه ظرفیت های دولتی و غیر دولتی را برای حل آن بسیج کرد. نقش سازمان های مردم نهاد در کنار بخش دولتی و بخش خصوصی درتوسعه پایدار کشوردر قوانین و مقررات برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است و تقویت، همکاری و جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار گرفته است .

فعالیت بیش از 2700 تشکل غیر دولتی دارای مجوز و اکثراً فعال در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی می تواند فرصتی برای این استان کم برخوردار باشد.

ما اعضای سازمان های مردم نهاد استان گلستان اعلام می داریم:

- باعنایت به جایگاه  ارزشمند سمن ها،  همکاری در زمینه کاهـش آسیب های اجتماعی را وظیفه خود دانسته و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری تمامی تلاش و جدیت خود را برای ظرفیت سازی در سه سطح فردی نهادی و اجتماعی بکار خواهیم بست.

- با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری برای هم افزایی موضوعی فعالیت ها و کارکرد شبکه ای تشکل ها، همت خویش را جهت افزایش حمایت های اجتماعی و صیانت از فرد، خانواده و جامعه بکار خواهیم بست تا شاهد کاهش فقر و افزایش سلامت روحی،جسمی و روانی شهروندان باشیم.

- در مسـیر نهضت عظیـم مردمی شدن امر مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی آماده ایم تا با حمایت دولت و بخصوص سازمان امور اجتماعی کشور ضمن مشارکت فعال در برنامه ریزی و تصمیم سازی جهت بهره گیری از همه ظرفیت های موجود درکشور با هم افزایی و همکاری لازم، آینـده ای مبتنی بر ارتقاء شاخـص های سـلامت و شادکامی برای فرزندان ایران عزیز رقم بزنیم.

- با عنایت به گسترش روز افزون پوشش خدمات در اکثر حوزه ها توسط سـازمان های مردم نهاد،تبیین نقش کلیدی مسؤولیت های اجتماعی، محورها و اولویت های  این سازمان ها با استفاده از خود آن ها ضروری به نظر می رسد. از دولتمردان انتظار داریم جایگاه راهبردی سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی را توسعه داده و دست یابی به اهداف مد نظر سمن ها در این حوزه را تسهیل نمایند.

اجرای این مهم، نیازمند نهاد سازی و آماده سازی ظرفیت و نظام سازی بر اساس قابـلیت های موجـود، توانمندسازی و تعریف راهـکارها و رویه ها و همچـنین گفتمـان سازی با حوزه اجتماعی و فعال کردن کنشـگران آن باید مد نظر دولت و خصوصاً سازمان امور اجتماعی کشور قرار گیرد.

- از مسؤولان و دست اندرکاران امر مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در تمام ارگان ها و  دستگاه های مرتبط و همچنین بخـش خصوصی کشور انتظار داریم  زمینه های حمایت و پشتیبانی همه جانبه از فعالیت های تشـکل های مردم نهاد، گسـترش فضای اعتـماد، تعامل و همدلی، برون سپاری امور مرتبط با حوزه های تخصصی و ایجاد بستر لازم را برای ارتقاء کیفی و کمی فعالیت ها را فراهم آورند.

- از جناب آقای دکتر سید مناف هاشمی استاندار محترم و جناب آقای علی اصغر طهماسبی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مهنـدس عبدالرضا چراغـعلی مدیر کـل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بخاطر اهتمام ویژه در بسیج ظرفیت های استان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از سمن ها قدردانی می نماییم.

سازمان های مردم نهاد استان گلستان-خرداد97

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 536
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 379

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 392
بازدید دیروز: 8
بازدید ماه:1568
بازدید سال:1568
بازدید کل:1313770

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.