استانداری گلستان
پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان > نسخه قابل چاپ > مراحل تاسیس سازمانهای مردم نهاد
صفحه نخست > آیین نامه ها و مراحل تأسیس > مراحل تاسیس سازمانهای مردم نهاد

مراحل تاسیس سازمانهای مردم نهاد


12 تیر 1393. نويسنده: کارشناس2

متقاضي درخواست تأسيس سازمانهاي مردم نهاد با مراجعه به سايت اينترنتي به آدرس زير مي توانند درخواست خود را ارائه دهند: 

http://saman.moi.ir

در بخش خدمات: گزينه در خواست اخذ پروانه فعاليت سازمان مردم نهاد سپس مطالعه آيين نامه راهنماي تكميل فرم الكترونيكي درخواست صدور پروانه تأسيس سازمان مردم نهاد بعد از تكميل فرم و ثبت اطلاعات اعضاء و سپس گام بعدي كد پيگيري به شما داده مي شود كه كد پيگيري را نزد خود نگهداري نمائيد

تذكر- اگر مرجع رسيدگي خود را استانداري گلستان انتخاب كنيد حوزه فعاليت شما استاني و استعلامات ومكاتبات اداري توسط استانداري انجام مي شود و اگر حوزه فعاليت خود را فرمانداري شهرستان مربوطه انتخاب نمائيد حوزه فعاليت شما شهرستاني و استعلامات توسط فرمانداري شهرستان مربوطه انجام مي شود. لطفاً شماره تلفن همراه خود را حتماً وارد سايت نمائيد (جهت دسترسي به شما براي اطلاع از برگزاري جلسه هيأت نظارت و انجام مكاتبات اداري )

2- دو روز بعد از درخواست خود از طريق سايت با مراجعه به همان سايتي كه در بالا ذكر شد، در قسمت خدمات : گزينه پيگيري صدور پروانه تأسيس سازمان مردم نهاد- سپس كد پيگيري خود را وارد و نسبت به تكميل مشخصات فردي 9 نفر و اساسنامه موسسه – اقدام نمائيد.(شناسنامه-كارت ملي-مدرك تحصيلي-عكس) براي تمامي افراد را هم اسكن نمائيد .

3- متقاضي مي تواند براي ساختار تشكل خود به دو صورت امنايي و عضو پذير (در اساسنامه) اقدام نمايد.

الف- ساختار امنايي با حداقل 9 نفر تشكيل مي شود (افراد در ساختار امنايي ثابت هستند فقط در موقع برگزاري جلسات مجمع عمومي كه هر دو سال برگزار مي شود سمت افراد تغيير مي كند)

ب - ساختار عضو پذير با حداقل 12 نفر تشكيل مي شود ( افراد در ساختار عضو پذير تغيير مي كنند و در موقع برگزاري جلسات مجمع عمومي كه هر دو سال برگزار مي شود مي توانند تعداد اعضاء را اضافه نمايند و مجمع عمومي با حضور تمامي اعضاء (30نفر)تشكيل مي شود و افراد تغيير مي كنند و استعلامات براي افراد جديد ضروري مي باشد.)

توضيح:

توصيه ما بر اين است كه 9 نفره باشد بهتر است (چون استعلامات براي تمامي 9 نفر انجام و افراد ثابت هستند ).

4- دو نفر(2) از افراد هيأت موسس بايد مدرك تحصيلي شان در مورد موضوع فعاليتي كه انجام مي هند مرتبط باشد .

5- نسبت فاميلي براي انتخاب هيأت موسس رعايت شود (2 نفر مي توانند نسبت فاميلي داشته باشند).

6- رزومه كاري از فعاليت موسسه ( اگر در سطح شهرستان فعاليتي انجام داده ايد ) به طور خلاصه بنويسيد . و به صورت دستي يا به شماره فاكس 4480121 اداره كل امور اجتماعي وفرهنگي ارسال نمائيد .

7- پرونده شما در جلسه هيأت نظارت بر سازمانهاي مردم نهاد استان مطرح مي شود.

توضيح: اگر با درخواست شما در جلسه هيأت نظارت موافقت شود ، مكاتبات اداري ذيل انجام مي شود و اگر با درخواست شما موافقت نشود پرونده شما به فرمانداري شهرستان مربوطه ارجاع مي شود ، يا به دستگاههاي ديگر مربوط مي باشد.

8- بعد از موافقت جلسه هيأت نظارت

الف: استعلامات چهارگانه ( شامل: اداره كل اطلاعات استان- انگشت نگاري - اطلاعات نيروي انتظامي- دستگاه تخصصي) براي تمامي افراد انجام مي شود.

ج: مدارك مورد نياز جهت استعلام: فتوكپي شناسنامه 2 برگ- فتوكپي كارت ملي 2 برگ - فتوكپي مدرك تحصيلي 1 برگ- عكس 2 قطعه ) براي 9 نفر

9- بعد از مثبت بودن تمامي استعلامات ، نامه نهايي جهت تأئيد نام موسسه و ثبت موسسه به اداره ثبت اسناد و املاك داده مي شود

10- بعد از پاسخ نامه جهت ثبت نهايي تشكل ،آخرين مرحله صدور پروانه فعاليت موسسه مي باشد .

11- گزارش مالي و اجرايي تشكل هر6ماه يكبار يا سالانه به اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي ارسال نمائيد.

12- بازديد و بازرسي توسط اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي از تشكل بعمل مي آيد.

 


بازگشت