عضویت    ورود
ورود به سایت
» » حاشیه نشینی مهمترین آسیب اجتماعی است که کل استان را در بر گرفته است


حاشیه نشینی مهمترین آسیب اجتماعی است که کل استان را در بر گرفته است

 

 

عبدالرضا چراغعلی در جلسه منطقه ای معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در کشور از 18 آسیب اجتماعی شناسایی شده که 5 مورد آن شیوع بیشتری دارد که مهمترین آنها به ترتیب عبارتند از :حاشیه نشینی, طلاق, اعتیاد به مواد مخدر, مفاسد فضای مجازی و اجتماعی هست و در استان گلستان حاشیه نشینی مهمترین آسیب اجتماعی است که کل استان را در بر گرفته است.
وی تصریح کرد: سن استعمال سیگار در استان گلستان به 14 سال رسیده و 38 درصد از دانشجویان استان رسما سیگار استعمال میکنند و در این راستا قرار است از مهرماه سال جاری با هماهنگی آموزش و پرورش در تمامی مدارس استان حضور یافته و به دانش آموزان آموزش اعتیاد خواهیم داد. 
چراغعلی یاداور شد: آسیب اجتماعی مواد مخدر در خانه همه ما را زده و در این مسیر فرزندان مسئولین بیشتر از افراد عادی گرفتار هستند و امید داریم با تلاش و با توجه به ظرفیت های استان گلستان و مردم,از جایگاهی که هستیم ارتقاء یابیم و برای برون رفت از این بحران باید کمر همت برای خدمت به مردم ببندیم. 
وی تاکید کرد: در غرب استان از هر 2 ازدواج یکی منجر به طلاق میشود که این امر معضل بزرگی است و مسئولین باید با اهتمام ویژه راهکار ویژه ای ارائه دهند. 
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: کاهش آسیب های اجتماعی باید تبدیل به نهضت عمومی شود و تمام دستگاههای اجرایی برای این مسئله باید پای کار باشند و همه امکانات را بسیج کرده و اولویت بندی نموده و حساسیت در تمام دستگاهها ایجاد شود. 
وی تصریح کرد: شما معاونین به عنوان فرد دوم در فرمانداری ها بایدبا برنامه ریزی و استراتژیک کار کنید, زیرا آسیب های اجتماعی با روزمرگی بنده و شما کمرنگ نخواهد شد و در این مسیر باید نشست های هفتگی با صاحب نظران و اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه داشته باشید. 
چراغعلی افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل گروههای اندیشه ورز و تصویب آن تاثیرگذار است که متاسفانه در بعضی از استانها این هسته شکل نگرفته و گروههای مشورتی, مردم سازمان نهاد و اصحاب رسانه برای مقابله با آسیب های اجتماعی می توانند موثر باشند. 
وی اظهار داشت: در سال 95 با همکاری شما معاونین و دیگر مسئولین توانستیم افزایش 17 درصدی را درامر کاهش و کنترل اقدام به خودکشی در سطح استان 17 درصد افزایش داشته باشیم و در کاهش خودکشی چشمگیری در سال 95 داشتیم و در نظر داریم با جدیت و تلاش مضاعف این رشد در سال 96 تکرار شود. 
وی گفت: تک تک ما وظیفه داریم در مقابل موضوعات آسیب های اجتماعی حساس بوده و خون و دل خورده و پای کار باشیم. 
چراغعلی یاداور شد: مهمترین و اولویت کار در کاهش آسیب اجتماعی این است که سفارش و سخنان مقام معظم رعبری را عملا آویزه گوش خود قرار دهیم و فقط به تابلو زدن عکس ایشان و حضور در همایش ها اکتفا نکنیم. 
وی تاکید کرد: چرا در مقابل بعضی عرضه مواد قاچاق چون سم و قرص گندم بی تفاوت هستیم وقتی آمار خودکشی با این مواد افزایش می یابد باید داروخانه هایی که این مواد را عرضه میکنند پلمپ کنیم. 
چراغعلی گفت: در حوزه اجتماعی شرایط ما مطلوب نیست و مردود شدیم و نمره قابل قبول نداریم. 
ندیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین شاخص های ارزیابی عملکرد فرمانداران در سال 95 و 96 ,فعالیت در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی خواهد بود. 
وی تصریح کرد: در حال تهیه شناسنامه اجتماعی در استان هستیم تا موضوعات مختلف ایجاد آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا تشکیل کارگروه اجتماعی با دستورهای کارامد الزامی میباشد.

 

 

 

44
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 554
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 289

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 352
بازدید ماه:566
بازدید سال:6686
بازدید کل:1318888

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.