عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » امین زاده: وعده های مسئولان به حادثه دیدگان پلاسکو پیگیری می شود


امین زاده: وعده های مسئولان به حادثه دیدگان پلاسکو پیگیری می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

به گزارش ایرنا، الهام امین زاده شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه تلخ، برخی وزارتخانه ها و ارگان های دولتی وعده هایی را برای کمک به حادثه دیدگان و خانواده های جانباختگان پلاسکو دادند که امیدواریم در زمان وعده داده شده شاهد تحقق آن باشیم.
وی بیان کرد: کمک به حل مشکلات این حادثه دیدگان و دیگر وعده های مسئولان، بخشی از حقوق شهروندی مورد نظر دولت است که باید همه برای تحقق آن تلاش کنند.
ساختمان تجاری پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی تهران روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفای آتش ساختمان به یکباره فرو ریخت.
در این حادثه 16 آتش نشان و پنج شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی همچنین گفت: مسئولان اجرایی کشور در همه بخش ها موظف به تحقق منشور حقوق شهروندی هستند و در مراحل گوناگون، تخلفات آنها پیگیری و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.
امین زاده ادامه داد: مسئولین ارشد کشور و حتی وزرا موظف به اجرای منشور حقوق شهروندی هستند و تخلفات احتمالی وزیران در اجرا نکردن حقوق شهروندی را رئیس جمهوری بررسی خواهد کرد.
وی تحقق کامل منشور حقوق شهروندی را یکی از نیازهای اصلی کشور دانست و گفت: ممکن است در سال های اولیه مشکلات و دشواری های زیادی در راه اجرای این منشور مشاهده شود، اما رسیدن به جامعه ای سالم و قانون مدار، در گرو نهادینه شدن حقوق شهروندی در زندگی روزمره ایرانیان است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی بیان کرد: باید به مرحله ای از رشد و تکامل شهروندی برسیم که دور زدن قانون موضوعی قابل افتخار نبوده و کسی با این تخلفات فخرفروشی نکند.
امین زاده، ارائه آموزش در سطوح گوناگون تحصیلی را یکی از راه های نهادینه شدن حقوق شهروندی در جامعه دانست و گفت: برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای معلمان در راه تقویت باورهای دانش آموزان در خصوص این منشور و ارائه این حقوق در کلاس ها به زودی اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش، اطلاع رسانی و هماهنگی در اجرا و نظارت دیگر موارد ضروری در راه تحقق کامل منشور حقوق شهروندی است که اجرای آن به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نیست.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به مذاکره با سازمان سینمایی برای ساخت فیلم هایی با مضامین تحقق حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال تصمیم گرفتیم به فیلم هایی که بیانگر لزوم اجرای حقوق شهروندی در جامعه باشد جایزه بدهیم ،اما متاسفانه هیچکدام از فیلم ها مرتبط با این موضوع نبود.
امین زاده، سمن ها را از جمله بخش های مهم و محوری در راه تحقق کامل این منشور دانست و گفت: گلستان از جمله استان های پیشرو در فعالیت سمن ها با موضوع حقوق شهروندی است که می تواند به الگویی مناسب برای استان های دیگر تبدیل شود.
وی همچنین بیان کرد: کمک به آموزش دانش آموزان خارجی بازمانده از تحصیل، یکی از اقدامات تحسین برانگیز سمن های گلستانی است که نمونه آن در هیچ استان دیگری وجود ندارد.
به گزارش ایرنا منشور حقوق شهروندی 29 آذرماه امسال در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی رئیس جمهوری به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه ابلاغ شد که در آن علاوه بر تبیین حقوق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اداری و حقوقی نظیر حق مسکن، ازدواج، رفاه و تامین اجتماعی، آموزش و آزادی بیان از ضمانت اجرایی نیز برخوردار است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس1
  • بازدید : 745
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 248

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 142
بازدید دیروز: 352
بازدید ماه:626
بازدید سال:6746
بازدید کل:1318948

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.