عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تنها با رضایت مندی از عملکرد دستگاههای اجرایی اعتبارات آسیبها اجتماعی پرداخت خواهد شد

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری گفت:

تنها با رضایت مندی از عملکرد دستگاههای اجرایی اعتبارات آسیبها اجتماعی پرداخت خواهد شد

 

عبدالرضا چراغعلی با اشاره به اثربخشي و بهره گيري مناسب از طرح ها ، نظارت دقيق بر اجراي فعاليت ها و هزینه کرد اعتبارات  استان به منظور پیگشیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی  افزود: تنها با رضایت مندی از عملکرد دستگاههای اجرایی اعتبارات آسیبها اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در پي ابلاغ اعتبارات استانی با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی و ارتقاء توسعه و نشاط اجتماعی در کشور مبلع 8200 میلیون ریال به استان گلستان تخصیص یافت .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی نصریح کرد : براساس اعلام وزارت کشور و شاخص­هاي تعريف شده شاهد تحولات خوبي در زمينه توقف و كاهش رشد برخي از آسيب­هاي اجتماعي بوده و هستيم كه اين امر قطعا متاثر از اقدامات وزارت کشور ، وزارت خانه های متبوع و مجموعه تلاش­هاي صورت گرفته به طور اخص توسط دستگاه­هاي اجرایی است و در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه ها فیمابین وزارت کشور با وزرات خانه و سازمانها، تخصيص­ها به صورت مستقيم در مرحله اول ( قسط اول ) به دستگاههای استانی صورت پذیرفت و تخصيص اعتبارات مرحله دوم و سوم نيز با تأييد امر نظارتي مديران كل دفاتر امور اجتماعي و فرهنگي استان­ها ، بازديدهاي استاني تيم اعزامي از سوي مركز امور اجتماعي و فرهنگي به استانها و برگزاري جلسات مشترك در استانها با نمايندگان دستگاهها و سازمان­ها انجام شد. برآيند گزارشات دريافتي اعم از نشست استانداران ، معاونين محترم سياسي ومدیران کل دفاتر اجتماعی و فرهنگی و تمايل استان ها بر آن شد که در سالجاری اعتبارات در اختیار استانداری ها قرار گیرد.

چراغعلی گفت اعتبارات اجتماعی و فرهنگی در سر فصل های آسیبهای اولویت دار ( اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی ، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و در بخش سایر شامل مقوله های توسعه سلامت و نشاط اجتماعی ، هیات اندیشه ورز ، مشارکت اجتماعی از اوایل آبان ماه تا بهمن ماه سالجاری به معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ها ابلاغ گردید که اعتبارات براساس اعتبارات تخصیصی به استان  در سرفصل اعتیاد  7408  میلیون ریال اعتبارات تخصیصی به استان در سرفصل طلاق    7408  میلیون ریال ، اعتبارات تخصیصی به استان در سرفصل مفاسد اخلاقی و اجتماعی 2980  میلیون ریال ، اعتبارات تخصیصی به استان در سر فصل حاشیه نشینی .  6990   میلیون ریال ، اعتبارات تخصیصی به استان در سرفصل سایر    6964  میلیون ریال که جمعاً  35442  میلیون ریالمی باشد .

براین اساس ضمن دعوت از دستگاهها و نهادهای غیردولتی و اخذ طرح و برنامه ها ، بحث و تبادل نظرهای کارشناسی پیرامون موارد مطروحه صورت پذیرفت و نهایتا با تعدادی از طرحها موافقت و جهت تایید نهایی به وزارت کشور اعلام گردید .

 لازم به ذکر است ؛ اثربخشي و بهره گيري مناسب از طرح ها ، نظارت دقيق بر اجراي فعاليت ها و هزینه کرد  اعتبارات مورد تأكيد بوده و خواهد بود.

 در این راستا تفاهم نامه های فیمابین استانداری گلستان با دستگاهها و نهادهای اجرایی استان تنظیم تا بر اساس مواد مندرج در تفاهم نامه( اجرا ، نظارت و ارزيابي)  اثرات مطلوبی را در جهت ، پیگشیری ، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی شاهد باشیم.

وزارت محترم کشور نیزبا عقد تفاهم نامه های مشابه با سایر نهادها بشرح ذیل ، اعتبارات موصوف (پرداخت قسط اول اعتبارات) و ریز برنامه های اجرایی به آنها ابلاغ تا پس از نظارت و تائید عملکرد آنان توسط اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اقدامات لازم برای پرداخت مابقی اعتبار ( قسط دوم ) صورت پذیرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 530
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 360

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 448
بازدید دیروز: 8
بازدید ماه:1624
بازدید سال:1624
بازدید کل:1313826

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.