عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی از مسئولین خواست افزایش نشاط اجتماعی را در شهرستان برنامه ریزی و برای روستای هدف برنامه های ویژه در نطر داشته باشند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی از مسئولین خواست افزایش نشاط اجتماعی را در شهرستان برنامه ریزی و برای روستای هدف برنامه های ویژه در نطر داشته باشند

جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور فرماندار مراوه تپه ،  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری و مدیرکل بهزیستی و مدیران شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد. در این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی از مسئولین خواست افزایش نشاط اجتماعی را در شهرستان برنامه ریزی  و برای پنج روستا ( یانبلاق ، آق امام ، گوگدره، آق تقه ، قره گل ) هدف برنامه های ویژه در نطر داشته باشند .

چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان داشتند:  هدف از این جلسه رصد و بررسی مشکلات آسیب های اجتماعی شرق استان است که یکی از این چالش ها  اقدام به خودکشی و خود سوزی میباشد.
 وی خواستار بسیج همه دستگاهها برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه راهکار و برنامه ریزی در این حوزه  راشدند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی از مسئولین خواست افزایش نشاط اجتماعی را در شهرستان برنامه ریزی  و برای پنچ روستای هدف برنامه های ویژه انجام گردد.
وی خواستار کلیه دستگاه های متولی در کاهش و آموزش کمک های لازم این معظل اجتماعی شدند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی از مسئولین خواست افزایش نشاط اجتماعی را در شهرستان برنامه ریزی  و برای پنچ روستای هدف برنامه های ویژه انجام گردد.
وی خواستار کلیه دستگاه های متولی در کاهش و آموزش کمک های لازم این معظل اجتماعی شد

در حاشیۀ جلسه

در حاشیۀ دو جلسۀ برگزار شده در دو فرمانداری مراوه تپه و کلاله،   مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از موسسه غیر دولتی مجتمع  آفتاب مهر  مراوه تپه بازدید کرد و نیز کارشناسان از مدارس شهرستان مراوه تپه نیز بازدید کرده و دربارۀ مسائل موجود با دانش‌آموزان و مدیران صحبت کردند. براساس بازدید و همچنین گزارش کارشناس آموزش و پرورش مدارس شهر از نظر آموزشی و خدمات و امکانات کمبود خاصی وجود ندارد. اما در روستاها وضعیت متفاوت است و بهره‌مندی از خدمات بسیار کم است.

 یکی ازمسائل مربوط به تحصیل در روستاها، نبود مدرسه در مقاطع متوسطه اول و دوم در روستا است که باعث می‌شود دانش‌آموزان، به ویژه دختران، قادر به ادامه تحصیل نباشند؛ چراکه خانوادۀ بسیاری از آن‌ها نیز مانع درس خواندن دخترانشان در مدرسه شبانه روزی می‌شوند. علاوه بر کمبود مدرسه، ازدواج در سن کم و بی‌علاقگی به تحصیل یکی دیگر از دلایل ترک تحصیل دختران است.

علاوه بر آسیب خودکشی دربارۀ آسیب‌هایی دیگر نیز صحبت شد. بر همین اساس کارشناس فرمانداری کلاله سه آسیب مهم شهرستان را اعتیاد، طلاق و خودکشی دانست و سه برنامۀ افزایش دوره‌های آموزشی، افزایش نشاط اجتماعی و ساخت ورزشگاه‌ها و زمین ورزشی را از برنامه‌های مهم این فرماندرای برای کاهش آسیب‌ها دانست. فرمانداری مراوه تپه نیز برای حل آسیب‌ها بر آموزش تأکید کرد و تأثیر آموزش‌های گذشته که مرکز بهداشت و حوزه علمیه خواهران برگزار کرده بودند را مثبت ارزیابی کرده و نیاز به گسترش را ضروری دانستند

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس
  • بازدید : 369
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 369

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 194
بازدید دیروز: 352
بازدید ماه:678
بازدید سال:6798
بازدید کل:1319000

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.