عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » راهیان نور یک حرکت فرهنگی الگو و مدل‎ساز است

مدیرکل اموراجتماعی وفرهنگی استانداری گفت :

راهیان نور یک حرکت فرهنگی الگو و مدل‎ساز است

 

راهیان نور یک حرکت فرهنگی الگو و مدل‎ساز است

 

علی نذیری بعدازظهر دیروز در آئین بدرقه و آغاز اعزام کاروانهای راهیان نور دانشآموزی استان گلستان در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: راهیان نور را میتوان به عنوان یک الگوی موفق فرهنگی برای نسل جوان و نسل آینده ترویج داد.

وی تصریح کرد: گلستان دارای 4 هزار شهید گلگون کفن است که حدود 70 درصد آنها در سنین 14 تا 30 سال قرار داشتند و طیف نوجوان و جوان را تشکیل میدانند و حرکت فرهنگی راهیان نور این فرصت را به دانشآموزان میدهد تا با حضور در مناطق عملیاتی و جنگی با هویت خویش بیشتر آشنا شوند.

مسئولان در عرصه فرهنگی برنامهریزی هدفمند داشته باشند

مدیرکل اجتماعی وفرهنگی استانداری گلستان افزود: جوانان این مرز و بوم با حضور در جبهههای حق علیه باطل به شایستگی از میهن اسلامی، انقلاب و ارزشها دفاع کردند و دانشآموزان عصر حاضر و نسلهای بعدی میتوانند فرهنگ ایثار و شهادت را در کاروان راهیان نور به طور ملموس درک کنند.

نذیری با بیان اینکه تبعات جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت است، یادآور شد: تلفات جنگ سخت قابل رؤیت بود اما در جنگ نرم که تهدیدات دشمن از هر سو جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده قابل دیدن نیست و نشان میدهد که در بستر فرهنگی باید تلاشهای بیشتری صورت بگیرد.

وی بر لزوم برنامهمحوری در حوزه فرهنگ تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان باید برای موفقیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی برنامهریزی دقیق و هدفمند داشته باشند اینکه فقط بگوئیم جنگ سخت یا نرم وجود دارد و هیچ برنامهای نداشته باشیم به مرور زمان جامعه با خلاء فرهنگی مواجه خواهد شد که این یک آسیب جدی است.

تمامی کشورها مباحث فرهنگی را در اولویت قرار دادند

مدیرکل اجتماعی وفرهنگی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم برخی از کشورها اولویت خود را معطوف به مسائل زیست محیطی کردند و بعد از آن مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گرفت اما در حال حاضر تمامی کشورها مباحث فرهنگی را در اولویت قرار دادند.

نذیری با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید از دوران کودکی مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: اگر در این حوزه غفلت کنیم جامعه اسلامی با مشکلات عدیدهای روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمدهای از کودکان و نوجوانان در بدنه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت میشوند، گفت: آموزش و پرورش باید در زمینه مسائل فرهنگی برنامههای مدون و هدفمند داشته باشد.

نذیری اردوهای راهیان نور را یک حرکت اثربخش و مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش باید نسبت به اعزام دانشاموزان نقش فعالتری داشته باشد چراکه حرکت در این مسیر مقابله با تهاجم دشمن است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کارشناس1
  • بازدید : 905
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 40

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

فهرست

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 120
بازدید ماه:6108
بازدید سال:6108
بازدید کل:1318310

ارتباط با مدیرکل

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.